به گزارش مشرق به نقل از مهر، احمدرضا دستغيب (فرزند فخرالدين و عضو فراکسيون اقليت مجلس) به عنوان دومين موافق استيضاح وزير راه و ترابري در جلسه امروز صبح سه شنبه مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه حضورش در موافقت با استيضاح نه سياسي و نه غرض ورزانه است، گفت: با وجود اينکه راه آهن يک وسيله حمل و نقل عمومي ايمن است اما بي تدبيري مسئولين موجب ناکارآمدي اين بخش از وسايل حمل و نقل علي الخصوص براي اقشار کم در آمد شده است.
وي امکانات قطارها را براي کشور تاسف بارعنوان کرد وگفت: از آنجايي که طرح هاي در دست احداث بيش از بودجه تعيين شده براي اين منظور بوده عاملي براي طولاني شدن مدت اجراي طرح ها و همچنين کاهش کيفيت پروژه هاي عمراني در بخش راه آهن شده است.
دستغيب در ادامه با اشاره به سوانح در بخش راه آهن کشور گفت: اين سوانح بي دليل نبوده و عدم توجه مسئولين به ابعاد سوانح به وقوع پيوسته باعث تشديد آن شده است.
وي با اشاره به خروج قطار تهران - کرمان، قطار تهران - اهواز، 2 قطار تهران - مشهد، قطار تهران - لرستان و خروج يک لوکوموتيو منفرد، گفت: اينها گوشه اي از سوانح حمل و نقل ريلي کشور طي ساليان اخير است که کماکان در کميسيون عالي سوانح در دست بررسي بوده و هيچ نتيجه اي اعلام نشده است. حال اگر خانواده يکي از نمايندگان مجلس در اين سوانح حضور داشتند به راحتي از اينگونه وقايع مي گذشتيم؟
وي با اشاره به تعطيلي زودهنگام راه آهن اصفهان - شيراز 3 روز پس از افتتاح گفت: عدم رعايت مسائل فني در راه اندازي اين خط راه آهن عاملي براي بوجود آمدن مشکلات فني بسياري در اين خط شده است.
نماينده شيراز با اشاره به برخي از نقص هاي فني پروژه راه آهن اصفهان - شيراز افزود: در حالي که نسبت به تمليک ايستگاه راه آهن در شرق شيراز کارهاي مقدماتي انجام شده بود، به يک باره با تغيير مکان ايستگاه راه آهن به غرب شيراز 120 ميليارد تومان هزينه مازاد بر اين پروژه تحميل شد که اين هزينه مشخص نيست از جيب چه کسي پرداخت مي شود؟
دستغيب انداختن اين اشتباه را به گردن مديران قبلي را کاري غير اخلاقي دانست و افزود: در همه جاي دنيا براي افتتاح آزمايشي از چهارپايان استفاده مي شود اما متاسف و شرمنده ام که بگويم که وزير ما در افتتاح خط راه آهن اصفهان - شيراز از خانواده شهدا استفاده کرد که اين يک توهين آشکار به آنها به حساب مي آيد.
عضو کميسيون صنايع مجلس ادامه داد: دراين رابطه سئوالي از وزير درکميسيون عمران مورد بررسي قرارگرفت که بر اساس نظر کميسيون عمران از جهت فني در رابطه با مسائل فني وافتتاح قبل از اطمينان و همچنين عدم کنترل نهايي بايد وزارتخانه پاسخگوي اين اقدام باشد.
وي دربخش ديگري ازسخنان خود با اشاره به عدم حضور وزير راه وترابري درجلسه استيضاحش گفت: بسياري ازپيمانکاران و مسئولين مرا تهديد و خطاب به مردم منطقه وعده داده اند که اگر نماينده شما امضايش را پش بگيرد جاده هاي شما را آسفالت مي کنيم که اين اقدام کاملا غير اخلاقي است.زيرا اگر نماينده اي بخواهد وظيفه نمايندگي خود را به جا آورد چرا حقوق مردم در اين ميان مورد تهديد قرار مي گيرد.
وي در پايان با اشاره به افتتاح زود هنگام راه آهن اصفهان - شيراز گفت: اين خط راه آهن هنوز پس از20 ماه نتوانسته است خدمات مناسبي که در شان مردم باشد ارائه دهد که اين توهين به مردم است که اميدواريم در اين خصوص مجلس تصميم مقتضي را بگيرد.